Recente projecten

Stichting Shine

Dit jaar organiseert stichting Shine een wijkmusical in Noord-Oost Houten (rondom Het Wed). Het streven is om meer contact tussen de bewoners te realiseren  en zo mensen van verschillende herkomst met elkaar te verbinden.
Op 20 maart 2016 is het resultaat te zien!

XXL Schaak/Dam op ’t Rond

Op het plein van ’t Rond wordt een schaakbord gecreëerd, zodat mensen (gratis) een potje kunnen schaken of dammen. Op deze manier komt er wat meer activiteit  op het plein.
Stichting Mazzel heeft de aanschaf van een groot formaat schaakset mogelijk gemaakt.

Utrechts Landschap

In het oude munitiedepot op landgoed De Wulperhorst (bij Zeist) treft het Utrechts Landschap voorzieningen voor vleermuizen.
De gebouwtjes worden geschikt gemaakt als zomerverblijf voor vleermuizen.

Stichting Shine

Stichting SHINE heeft gezorgd voor meer sociale contacten binnen een wooncomplex door het organiseren van een wijkmusical.
De voorstelling ‘Buurvouw even een bakkie doen?' op 28 maart 2015 is hier het resultaat van.

Utrechts Landschap

Het Utrechts Landschap wil op diverse plaatsen poelen gaan aanleggen. Dit is met name voor amfibieën en reptielen zoals de kamsalamander en de ringslang van belang, maar ook de ijsvogel zal ervan profiteren.
Stichting Mazzel heeft de realisatie van de poel op de Woerd (bij Driebergen) mogelijk gemaakt.

Stichintg SHINE

Stichting SHINE organiseert ook dit jaar een wijkmusical in Houten. Op 22 maart 2014 zullen de deelnemers uit de wijk de Gaarden het eindresultaat laten zien. Het doel van de wijkmusical is om de sociale cohesie tussen wijkbewoners te bevorderen.

Stichting Mazzel is benieuwd naar het resultaat!

Houtens Muziek Collectief

Op 1 maart 2014 vindt het pianofestival van het HMC plaats. Het doel van de dag is het vinden van sponsorgelden voor de aanschaf van een vleugel voor Cultuurhuis Schoneveld in Houten. Het wordt een bijzondere dag vol concerten en activiteiten!
Ook stichting Mazzel heeft zijn steentje bijgedragen in de hoop dat het HMC een vleugel kan aanschaffen.

Houten XL

Urban meets Vinex

Op 7 september 2013 gaan inwoners van Houten samen met de Planet Streetpainters een grote 3D straattekening op het Rond maken. 3D Street Paintings zijn het voorbeeld van optische illusies en lijken je af en toe zo de straat in te zuigen.  Het is een zeer laagdrempelige manier van kunst laten zien aan de hele gemeenschap, want het werk ligt letterlijk op straat. Daarnaast zorgt het voor een ‘landmark’ in Houten.

Deze 3D straattekening kan gemaakt worden mede dankzij Stichting Mazzel.

SHOUT

SHOUT (Studenten HOckeytoernooi UTrecht) is een driedaags studenten hockeytoernooi, dat in 2013 voor het eerst werd georganiseerd door zes enthousiaste vrijwilligers. Dit toernooi biedt 400 hockeyers de gelegenheid om een weekend lang te sporten en in contact te komen met studenten uit verschillende steden in Nederland en België.

Mede dankzij Stichting Mazzel is de eerste editie van dit hockeytoernooi een groot succes geworden!

Utrechts Landschap

Stichting Het Utrechts Landschap zet zich in voor het beschermen van natuur en cultureel erfgoed in de provincie Utrecht. Om o.a. akkervogels te steunen legt het Utrechts Landschap bloemrijke randen langs akkers aan.

Dankzij Stichting Mazzel worden er bloemrijke akkerranden langs de Lunenburgerwaard gerealiseerd. Dit uiterwaardengebied ten oosten van Wijk bij Duurstede is de komende 3 jaar extra aantrekkelijk voor dier en mens!